Strategi Terengganu Hadapi Piala Malaysia

KUALA TERENGGANU – Kerajaan Negeri akan menggunakan khidmat pemain luar sekiranya dibenarkan untuk memantapkan pasukan Terengganu bagi mengharungi saingan Piala Malaysia yang bermula selepas Aidilfitri nanti.

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, langkah itu perlu diambil untuk memastikan pasukan Terengganu dilengkapi dengan 'jentera' terbaik.

"Kejohanan Piala Malaysia merupakan peluang terakhir untuk Terengganu kembali menunjukkan prestasi terbaik mereka.

“Jika peraturan membenarkan, saya rasa tidak salah untuk kita mengambil pemain luar bagi memperkemaskan pasukan Terengganu," katanya.

Cadangan itu berikutan beberapa pemain utama Terengganu, kapten pasukan, Marzuki Yusof, Reeshafiq Alwi (pemain tengah), Abdul Manaf Mamat (penyerang) dan Sharbinee Allawee (penjaga gol) masih dibelengg masalah kecederaan dan belum pulih sepenuhnya.

“Saya syorkan agar kita pinjam beberapa pemain untuk menggantikan mereka (pemain) yang cedera. Tapi pihak pengurusan perlulah buat rundingan,” katanya selepas mengagihkan bubur lambuk pada hari pertama puasa kepada rakyat di Masjid Abidin di sini, kelmarin.

Selain itu, Ahmad meminta pihak pengurusan, jurulatih dan pemain pasukan bola sepak Terengganu untuk memberikan komitmen yang terbaik bagi memastikan prestasi cemerlang dapat ditunjukkan. - Sumber

Artikel Berkaitan:-

Comments
1 Comments

1 comments:

sami57656456 said...

In an interview with The Associated Press, CEO Christoph Mueller described the airline as a "ship that has many leaks," but said the monthly profit was a sign that things are on the right track. He said revenue has improved and costs are down, underpinned by low jet fuel Watch Online Jobs Alerts On Jawatankosong.